Babatáplálás - összefoglaló


Végigolvastam, mit írtam és arra a megállapításra jutottam, hogy annak, aki komolyan tájékozódni szeretne, milyen korú babának mit adjon, annak ez elég zavaros. Ezért összefoglalom kor szerint. Nem azt fogom írni, mit mikor ajánlanak, hanem hogy én mit mikor adtam, illetve mit mikortól fogok adni. Aki ezt követi, biztosan nem ad semmit túl korán, mert én is inkább későbbre toltam sok dolgot a biztonság kedvéért.


6 hónapos kortól: alma, őszibarack, meggy, burgonya, sárgarépa, sütőtök, cékla, gluténmentes gabonák: köles, rizs "agyonfőzve"
7 hónapos kortól: paradicsom, banán, körte, gesztenye, cukkini, saláta (főzeléknek), brokkoli, fehérrépa, pasztinák, spárga, tök, uborka sütve vagy főzve, passzírozott zöldborsó (héj nélkül) csirke, pulyka, 1 kávéskanál étolaj/1 dl főzelék, petrezselyem, zellerlevél, kapor, metélőhagyma
8-9 hónapos kortól: szilva, ringló, sárgabarack, görögdinnye, sárgadinnye, cseresznye, zöldborsó, csicsóka, vörös- és fokhagyma (főzve vagy sütve), marha, sertés, gabonapelyhek (búza, zab) kis mennyiségben árpapehely, rozspehely ,bazsalikom, kakukkfű, borsikafű, borsmenta, szurokfű, citromfű, lestyán, max. heti egyszer: csirkemáj
10-11 hónapos kortól: káposzta, karalábé, kelkáposzta, karfiol, padlizsán, zöldbab, narancs, citrom, rebarbara, mángold max. heti egyszer spenót vagy sóska
12 hónapos kortól: uborka nyersen vagy savanyítva, retek, hagyma nyersen, lencse, sárgaborsó, felesborsó, bab, paprika ,hal, kefir, natur joghurt, sajt, túró, tehéntej, vaj, tejszín, tejföl, kecsketej, juhtúró, juhsajt, teljes kiőrlésű gabonák, hajdina, méz, tojás, mandula, mogyoró, napraforgómag, tökmag (ez utóbbi négy csak darálva!) ,gyógynövényteák, gyümölcsteák
18 hónapos kortól: kiwi, ribiszke, szeder, egres, csipkebogyó, áfonya, som, málna, eper, szamóca
Feketelista: (2 éves korig lehetőleg ne adjuk)
cukor, babapiskóta, keksz, ropi, chips, csoki, cukorkák, tartósítószert, mesterséges színezéket, aromát, édesítőszert tartalmazó bármilyen étel, felvágottak, virsli, májkrém, szalonna, kolbász, füstölt húsok, zsír, velő, pacal, köröm, kóla és egyéb szénsavas üdítők


Remélem, minden fontosat belevettem. Ha mégis kimaradt valami, várom a hozzászólásokat, és pótolom! Aki pedig úgy érzi (ismerős érzés), hogy a sok különböző táblázat közül nem tudja, melyiket kövesse, annak azt javaslom, inkább az óvatosabbat, abból biztos nem lehet baj.

De! A legkomolyabb tudományok segítségével összeállított táblázatok sem érnek fel a jól bevált anyai ösztönnel!

Könyvajánló

Nincsenek megjegyzések: